SEO prošla za svůj život dlouhodobým procesem vývoje
Internet ve svém prvopočátku byl spíše zábavním parkem pro miliony lidí, kteří k němu měli přístup. Lidé se zpočátku seznamovali s jeho funkcionalitou, polovina 90. let byla v tomto směru volným prostředím, kde se prolínaly především různé osobní stránky a zpravodajské servery.
V roce 1996 měl český server Seznam podobu ryze amatérskou, ale bylo jasné, že za pár let tomu bude jinak. Již ke konci 90. let se Internet měnil v obchodní prostředí plné marketingových společností a svůj význam měla také optimalizace SEO.
Projevilo se to zejména ve vyhledávači Excite, ovšem v této době se také objevila podvodná taktika s názvem „cloaking“, kdy měli roboti k dispozici jiné verze webu, než jejich skuteční návštěvníci. Až do roku 1998 pracovaly vyhledávače s algoritmy, které souvisely výhradně se zdrojovým kódem a obsahem webstránky (tzv. proces on-page).
Zavedení Pageranků způsob vyhledávání výrazně mění
Vyhledávače webových stránek prošly mnohaletým vývojem, což mělo za následek výraznou změnu v jejich fungování ve srovnání s dobou 90. let. V roce 2000 přichází na scénu tzv. Pagerank. Vyhledávače začaly porovnávat zároveň zpětné odkazy a samotnou kvalitu web stránek a podle těchto kritérií je začaly zařazovat do pageranků od 0 do 10.
V průběhu necelých dvaceti let nového milénia prošly vyhledávače dalšími změnami. V současné době je bezkonkurenčně nejoblíbenějším vyhledávačem Google. Podle statistických údajů jej v roce 2006 využívala necelá polovina uživatelů a o pět let později to bylo již více než 85 procent lidí připojených k Internetu.
Pro zájemce o tvorbu SEO optimalizací https://www.seolight.cz/ je v současné době podstatné zejména udržet vysoký Pagerank stránek. Zajímavé je, že právě samotná společnost Google dbá na utajení algoritmu pro jeho výpočet, přesto je všeobecně známo, které vlivy mají na strukturu výpočtu zásadní význam. Jsou to v první řadě:
· Vliv textového obsahu s využíváním více úrovní nadpisů. Jistý význam mají také schematické, nebo strukturální odrážky.
· Zaměření na jedinečný obsah textu a na klíčová slova v textu obsažená. Rozhodující je také jejich množství.
· Styl navigace ve struktuře webové stránky, rozvětvení, členění, a klíčová slova v textových odkazech.
· Vhodně vypsané popisky metatagů a platnost zdrojových kódů.
· Optimální a validní tvar adres Uniform Resource Locator (URL).
· Kvalita a množství zpětných odkazů.